Kasih Seorang Ayah...



Assalammualaikum,
Kepada rakan2 saya yg singgah atau stop by di blog saya,saya nak ucapkan thank you so much sebab sanggup baca post saya.Saya keluarkan post ni dengan tajuk dia adalah untuk mengingatkan anda bahawa ayah adalah org paling terpenting dlm hidup kita.Saya terharu sgt dgn ayah saya iaitu  En.Mohd Shukri b. Abdul Kadir  kerana dia telah mengharukan hati saya dgn 3 peristiwa sekali gus.Peristiwa pertama ialah ada biji di tepi mata saya dan ayah saya ckplah yg kena operate tp x leh bius.mase nak operate tu kan sakit tp saya pegang tangan ayah sayalah,saya jadi kurang sakit sikit.yg kedua sebab ari tu kan saya and fwens kan UPSR and baru minggu lepas kakak saya ckp ni kat saya:
Kakak:Nana masa nan UPSR ari tu,abah x puasa  sebab sunat tau tp abah puasa sebab...
Saya :Sebab nana?
kakak saya pun angguk.
Yg ketiga plak,semalam saya tido kat bantal keras gile,pastu ayah saya dtg dan tukar bantal keras gile tu kepada bantal yg lembut gile.bile saya letak kepala saya atas bantal lembut tu,baru saya rasa yg tengkuk saya sakit sebab  bantal keras tu.ANYWAY,TAK KIRALAH APA PENGORBANAN SESEORANG YG BERGELAR `AYAH 'DALAM HIDUP KITA,JANJI KITA BUAT APA YG PARENTS KITA NAK MCM BERJAYA,HIDUP SIHAT DAN SENTIASA TAKE CARE OF DIORANG.JGN SESEKALI MERUNGUT  SEBAB  X DPT BUKAK FB LAH,TWITTERLAH DAN SEBAGAINYA.BERSYUKURLAH BAHAWASANYA AYAH KITA MASIH HIDUP DAN KITA MASIH DPT MELUANGKAN MASA BERSAMA NYA.SEPERTI KATA PEPATAH`When we has it,we don't need it ,but,when we lose it, we need it back'TLG JGN SESEKALI BUAT AYAH ATAU MAK KITA KECEWA DGN KITA.SAYA HARAP KITA DPT JD ANAK YG SOLEH DAN SOLEHAH.AMIN~~.

 

Comments

Popular posts from this blog

Good Bye 2013,Hello 2014

Choral Speaking!!!!! ;)

12 Golongan.